Der Neubau des Mercedes-Benz Autohauses in Darmstadt mit insgesamt ca. 15.300 m² BGF ist einer der ersten Niederlassungsbetriebe in Deutschland, bei denen der neue Mercedes-Benz Markenauftritt umgesetzt wurde. Im Autohaus der Zukunft werden die Vorteile der digitalen und der analogen Welt konsequent zusammengeführt. Zudem heißt das: moderne Grundrisse, mehr Open-Space, eine sogenannte Bühne für die Autos, neue Dachformen, eine neue Sprache bei der Gestaltung der Außenanlagen usw. Für die Entwurfs- und Ausführungsplanung des Neubaus in Darmstadt zeichneten Geisendörfer Architekten, Würzburg, verantwortlich. WITTE begleitete das gesamte Projekt von der Akquise über alle Planungsphasen bis zur Übergabe durch den Nutzer und war darüber hinaus auch für alle erforderlichen Abbrucharbeiten, die Umplanung sowie den Umbau der Interimsimmobilie verantwortlich.
The WITTE branch in Frankfurt was once again commissioned by Daimler Real Estate GmbH for project control in the new construction of a Mercedes-Benz car dealership with total gross floor space of 15,300 m². The new construction project in Darmstadt is one of the first locations in Germany where the new Mercedes-Benz brand image has been implemented. The car dealership of the future consistently combines the benefits of the digital and analogue worlds. This also means modern layouts, more open space, a stage for the cars, new roof shapes, a new design vocabulary for the outdoor facilities and more. Geisendörfer Architekten, Würzburg was responsible for design and execution planning for the new construction project in Darmstadt.
After the old building was demolished, construction of the new building with sales areas for new and used vehicles, service, a workshop, warehouse and office space began in September of 2017. The car dealership opened its doors in January of 2019. It is among the most modern and smart Mercedes-Benz operations in Germany.